Stabilita
Rozhodující vliv na stabilitu jízdy má vnitřní konstrukce pneumatik. Pneumatiky musí mít kulatí průřez, aby zajišťovaly bezpečné boční vedení kol i při velkých náklonech v prudkých zatáčkách.
Náhlý únik vzduchu z pneumatiky nesmí učinit motocykl neřiditelným. Kvůli tomuto požadavku se začaly zavádět bezdušové pneumatiky, které navíc mají znatelně větší boční stabilitu než srovnatelné pneumatiky s duší. Logickým vyústěním vývoje jsou současné nízko profilové pneumatiky.
Ve srovnání s automobilem mají pneumatiky motocyklu pouze malou styčnou plochu s vozovkou a zvláště u těžších strojů musí mít pneumatiky velkou nosnost (zejména tehdy, když je stroj obsazený dvěma osobami a navíc naložený zavazadly).
Zde hraje veledůležitou roli tlak vzduch v pneumatikách. Nízký tlak zhoršuje vedení pneumatiky při přímé jízdě, jízdní vlastnosti v zatáčkách, životnost pneumatiky a kromě toho pak pneumatika klade při jízdě větší valivý odpor – v důsledku toto se může přehřátím zničit.