Několik postřehů
S novými pneumatikami musíme prvních 200km jezdit opatrně, protože mají hladký povrch a sníženou přilnavost k vozovce. Hladká povrchová vrstva vznikla při výrobě a ta se musí nejprve obrousit a to nějaký ten kilometr trvá.
Lze se studenými pneumatikami vyrazit na dálnici? Ano, ale v žádném případě se hned nerozjíždíme vysokou rychlostí. Pneumatiky musíme po nějakou dobu přiměřenou rychlou jízdou zahřát na provozní teplotu., protože za studena mohou způsobovat nebezpečné kývání a kromě toho mají studené pneumatiky menší přilnavost k vozovce.
To samé platí pro projíždění ostrých zatáček: aby bylo možné ostře řezat zatáčky, musí být pneumatiky také zahřáté na provozní teplotu. Za studeného počasí musíme také počítat s tím, že zahřátí pneumatik bude trvat delší dobu!
Před nákupem nových pneumatik nahlédneme do dokladů od motocyklu. Musíme vždy používat pneumatiky schválené pro daný typ motocyklu předpisy nebo výrobcem.
Je nepřípustné kombinovat různé typy pneumatik (např. na předním kole silniční a na zadním kole terénní pneumatiku)!.
Podle předpisů musí mít pneumatiky hloubku vzorku minimálně 1,6 mm. Z bezpečnostních důvodů však doporučujeme měnit již pneumatiky s hloubkou vzorku 2,0 mm. U pneumatik s nižším vzorkem při jízdě po mokré vozovce dojít k tzv. aquaplaningu. Pro motocykly je přitom velmi nebezpečný fakt, že při vzniku aquaplaningu začne klouzat nejprve vždy přední kolo.