Tlak vzduchu v pneumatikách
Větší poškození pneumatik, je zapříčiněna špatným nahuštěním. Nesprávné nahuštění pneumatik vždy významně zhoršuje jízdní vlastnosti.
Nízký tlak zhoršuje stabilitu jízdy, způsobuje silné deformování (odvalování) a zahřívání pneumatik, což může vést k poškození vnitřní kostry a tím pádem k úplnému zničení pneumatiky.
Vysoký tlak zhoršuje jízdní vlastnosti a komfort jízdy a dále při něm dochází k nesprávnému odírání běhounu: běhoun se opotřebovává rychleji uprostřed než na bocích. Tím se urychluje celkové opotřebení pneumatiky a snižuje se její životnost.
Hodnoty tlaku předepsané výrobcem můžeme najít v návodu k použití motocyklu a většinou i na štítku připevněném na rámu.
Tlaky v pneumatikách kontrolujeme každý týden a před každou delší jízdou!
Před jízdou po dálnici zvýšíme tlak v pneumatikách o 20-30kPa (0,2 až 0,3bar).
To samé provedeme před jízdou se spolujezdcem.
Ultraseal je speciální směs ve viskózním tekutém stavu, vodou ředitelný a vymyvatelný. Vytváří povlak na vnitřních stěnách pneumatiky a kola drží na nich.
Tím, že pokryje celý vnitřní povrch pneumatiky a kola, ošetřuje plášť, utěsňuje úniky vzduchu a chrání před většinou případů roztrž